Хто б подумав, що вулички колись спокійного та затишного Станіславова будуть закорковані. А вартість палива стрімко рівнятиметься до європейських цін. Але не про те мова. Меленький, комфортний мопед - всюдихід, виявляється, сьогодні є транспортом номер один. Компанії, що виробляють диво-машини, схожі на іграшкові, поставили за мету посадити на колеса навіть домогосподарок, пише Правда.if.ua.
Як для іграшки мопед коштує чимало - від трьох до дев’яти тисяч гривень. Вартість найпопулярніших моделей коливається від п‘яти до семи тис. грн. На покупку можна взяти кредит. Умови, за яких транспорт-веселун не продають: покупцю має бути не менше 18 років, а п’яниць та підозрілих осіб, кажуть продавці, женуть в шию.
Середній вік покупця “двоколісника” 20-32 роки, зазвичай чоловіки. “Івано-Франківські дівчата мототехніку не дуже полюбляють ”, - розповідає підприємець Юрій Іванків, один із співзасновників “Мотосервісу”. Продавець мототранспорту спростовує думку про те, що цією машиною дуже легко керувати, як кажуть - сів і поїхав: “Коли ми реалізуємо мопед – завжди інструктуємо покупця, частіше сідаємо та пробний виїзд робимо разом із клієнтом. Мопедом або так званим в народі „скутером” не так легко керувати, як здається на перший погляд”.
Не оцінити переваги мопеда не можливо: це зручно, майже дешево та головне - швидко. Окрім цього не потрібно турбуватися про такі моменти як техогляд та відвідини автошколи. Незважаючи на, здавалось би, вільну поведінку на дорозі, певні вимоги у правилах поведінки для водіїв мопедів та велосипедистів, звісно ж є.
- Купляти моторолери може кожен, хто має на те кошти. Основна вимога – усі власники повинні їздити в мотошоломах, - каже Володимир Бойчук, начальник ВДАІ з обслуговування м.Івано-Франківська, - у Правилах дорожнього руху є певні вимоги, які зобов’язані виконувати водії. У законодавстві України бракує важелів, щоб впливати на порушення “незлісних” порушників, до яких саме відносять власників мопедів, що ускладнює контроль зі сторони Державтоінспекції. Міри покарання, чи то штрафи, мізерні, тому працівники ДАІ вирішили боротися по-своєму. У центрі Івано-Франківська постійно транслюються відеоролики, що демонструють небезпеку, яку спричиняє порушник на дорозі, а також наслідки недотримання водіями Правил дорожнього руху. Перелічити власників скутерів у Івано-Франківську неможливо. Проте аварійні ситуації на дорогах за участю водіїв диво-машин щораз збільшується.
В місті зареєстровано дві дорожньо-транспортні пригоди із загиблими людьми на скутерах, а саме по вулиці Довженка та Коновальця. По області ситуація складніша: 57 аварій, 11 людей загинуло та 45 осіб травмовано. Зокрема, в Косові водій, керуючи мопедом марки Хонда, не вибрав безпечної швидкості руху, не впорався з керуванням, вчинивши наїзд на нерухомий об”єкт, стіну магазину. Внаслідок отриманих тілесних ушкоджень водій скутера помер на місці пригоди. Таких безглуздих смертей через необачність та безпечність водіїв скутерів могло б і не бути, а причина ДТП - порушення правил дорожнього руху та відсутність мотошолому.
Проблеми із „скутеристами” зазвичай виникають тоді, коли купують мопед в неофіційних місцях продажу, аби меншою була вартість. Жодних документів на транспорт не дають, відповідно власники навіть не знають, що цей скутер слід зареєструвати, тобто більше боремося із продавцями, аніж із власниками. Окрема, та дуже велика проблема в тому, що не кожен розуміє справжню потужність цього транспортного засобу. Між тим, мопед, робочий об’єм двигуна якого більше 50 куб. см., за потужністю прирівнюють до мотоцикла.
Якщо ви надумали придбати мопед і не бажаєте мати проблем із законом, варто знати перелік документів, які ви повинні мати на руках: гарантійний талон, сервісна книжка. Якщо робочий об’єм двигуна є більшим за 50 куб. см., то слід отримати довідку-рахунок та обов’язково зареєструвати свій транспорт в ДАІ. Такий моторолер прирівнюють до мотоцикла і власнику потрібно мати посвідчення водія відповідної категорії (А). Мопед, двигун якого менше 50 куб. см, потребує документів, де вказана точна характеристика транспорту.
Хто б сперечався, сьогодні так званий „скутер”, як вид транспорту, на дорозі поза конкуренцією. І батьки, купляючи цю «іграшку» дитині, повинні усвідомлювати справжню небезпеку, а не думати, що то щось на кшталт велосипеда. Слід пам’ятати, що на дорозі треба бути завжди обачним на будь-якому транспортному засобі.
Як для іграшки мопед коштує чимало - від трьох до дев’яти тисяч гривень. Вартість найпопулярніших моделей коливається від п‘яти до семи тис. грн. На покупку можна взяти кредит. Умови, за яких транспорт-веселун не продають: покупцю має бути не менше 18 років, а п’яниць та підозрілих осіб, кажуть продавці, женуть в шию.
Середній вік покупця “двоколісника” 20-32 роки, зазвичай чоловіки. “Івано-Франківські дівчата мототехніку не дуже полюбляють ”, - розповідає підприємець Юрій Іванків, один із співзасновників “Мотосервісу”. Продавець мототранспорту спростовує думку про те, що цією машиною дуже легко керувати, як кажуть - сів і поїхав: “Коли ми реалізуємо мопед – завжди інструктуємо покупця, частіше сідаємо та пробний виїзд робимо разом із клієнтом. Мопедом або так званим в народі „скутером” не так легко керувати, як здається на перший погляд”.
Не оцінити переваги мопеда не можливо: це зручно, майже дешево та головне - швидко. Окрім цього не потрібно турбуватися про такі моменти як техогляд та відвідини автошколи. Незважаючи на, здавалось би, вільну поведінку на дорозі, певні вимоги у правилах поведінки для водіїв мопедів та велосипедистів, звісно ж є.
- Купляти моторолери може кожен, хто має на те кошти. Основна вимога – усі власники повинні їздити в мотошоломах, - каже Володимир Бойчук, начальник ВДАІ з обслуговування м.Івано-Франківська, - у Правилах дорожнього руху є певні вимоги, які зобов’язані виконувати водії. У законодавстві України бракує важелів, щоб впливати на порушення “незлісних” порушників, до яких саме відносять власників мопедів, що ускладнює контроль зі сторони Державтоінспекції. Міри покарання, чи то штрафи, мізерні, тому працівники ДАІ вирішили боротися по-своєму. У центрі Івано-Франківська постійно транслюються відеоролики, що демонструють небезпеку, яку спричиняє порушник на дорозі, а також наслідки недотримання водіями Правил дорожнього руху. Перелічити власників скутерів у Івано-Франківську неможливо. Проте аварійні ситуації на дорогах за участю водіїв диво-машин щораз збільшується.
В місті зареєстровано дві дорожньо-транспортні пригоди із загиблими людьми на скутерах, а саме по вулиці Довженка та Коновальця. По області ситуація складніша: 57 аварій, 11 людей загинуло та 45 осіб травмовано. Зокрема, в Косові водій, керуючи мопедом марки Хонда, не вибрав безпечної швидкості руху, не впорався з керуванням, вчинивши наїзд на нерухомий об”єкт, стіну магазину. Внаслідок отриманих тілесних ушкоджень водій скутера помер на місці пригоди. Таких безглуздих смертей через необачність та безпечність водіїв скутерів могло б і не бути, а причина ДТП - порушення правил дорожнього руху та відсутність мотошолому.
Проблеми із „скутеристами” зазвичай виникають тоді, коли купують мопед в неофіційних місцях продажу, аби меншою була вартість. Жодних документів на транспорт не дають, відповідно власники навіть не знають, що цей скутер слід зареєструвати, тобто більше боремося із продавцями, аніж із власниками. Окрема, та дуже велика проблема в тому, що не кожен розуміє справжню потужність цього транспортного засобу. Між тим, мопед, робочий об’єм двигуна якого більше 50 куб. см., за потужністю прирівнюють до мотоцикла.
Якщо ви надумали придбати мопед і не бажаєте мати проблем із законом, варто знати перелік документів, які ви повинні мати на руках: гарантійний талон, сервісна книжка. Якщо робочий об’єм двигуна є більшим за 50 куб. см., то слід отримати довідку-рахунок та обов’язково зареєструвати свій транспорт в ДАІ. Такий моторолер прирівнюють до мотоцикла і власнику потрібно мати посвідчення водія відповідної категорії (А). Мопед, двигун якого менше 50 куб. см, потребує документів, де вказана точна характеристика транспорту.
Хто б сперечався, сьогодні так званий „скутер”, як вид транспорту, на дорозі поза конкуренцією. І батьки, купляючи цю «іграшку» дитині, повинні усвідомлювати справжню небезпеку, а не думати, що то щось на кшталт велосипеда. Слід пам’ятати, що на дорозі треба бути завжди обачним на будь-якому транспортному засобі.