У мотоцикла Multistrada 1200S - культовий статус. Вершину п'єдесталу великих туристичних байків він ділить на двох з німецьким побратимом BMW 1200 GS. Звичайно, є ще KTM Adventure, Honda Africa Twin, Suzuki V Strom, Yamaha Tenere, Triumph Explorer... Це відмінна техніка, здатна в чомусь потягатися з фаворитами, але все ж всі ці мотоцикли явно не дотягують до лідерів. У всякому разі, в Апеннінах, на неймовірно красивому Тоскано-еміліанского перевалі, де ми тестували мотоцикл, в розпал сезону (та ще й на вихідних) на дорогу викочуються буквально сотні мотоциклів. І половина з них BMW, а половина - Ducati.
Італійського "туриста" вибирають любителі прекрасного і фанати марки Ducati. Трохи більш доступний BMW воліють розважливі цінителі німецького педантизму, змирилися з стирчать в сторону циліндрами опозитного двигуна.
На мій же суб'єктивний погляд, немає на світі кращого способу подорожувати, ніж верхи на червоному італійському залізному коні, який з 2010 року задає стандарти в сегменті, а з 2015-го - оновився і ще трохи наблизився до абсолютного ідеалу.
Зовнішніх змін у Multistrada 1200S всього кілька - укорочений "дзьоб" в колір кузова, інша форма сідла, а найголовніше - діодний світло, з яким мотоцикл став виразно виділятися на дорозі.
Основні характеристики:
бензиновий двигун об'ємом 1,2 літра і потужністю 160 к.с .;
розгін до 100 км / год - від 3,3 сек .;
витрата палива - від 4,9 л на 100 км;
обсяг бака - 17,5 літрів;
ціна від 628 244 грн
Всі інші зміни - це турбота про водія. Наприклад, новий кольоровий TFT-дисплей змінює свій колір автоматично: особливо яскраво його колірні можливості проявляються в нічному режимі, коли фон стає темним, а написи кольоровими. При цьому закріплений він не жорстко, а на рухомій платформі-амортизаторі. Зроблено це для компенсації вібрації - хоч і не такою помітною, як на "олдскульний" техніці без балансувальних валів, але все ж злегка розмазується картинку в дзеркалах.
Втім, окрім невеликої вібрації інших претензій до двигуна немає. Новий Testatretta DVT c двома свічками на циліндр і десмодромного системою газорозподілу (вона керує рухом клапанів - це візитна картка Ducati) заводиться натисканням кнопки, впевненим басом вихлопу повідомляє про готовність до старту і на високих оборотах завиває на мажорній ноті.
При цьому в комплекті з напівактивної підвіскою SkyHook зв'язка двигун - шасі працює взагалі ідеально. Щоб зрозуміти це, можна купити Multistrada зі звичайною підвіскою, заощадивши пару тисяч, і тут же про це пошкодувати. Справа в тому, що у SkyHook є чотири режими налаштувань - Urban, Touring, Sport, Enduro, які повністю змінюють характер мотоцикла. По суті, це чотири різних мотоцикла, хоча розумієш це не відразу. Рулішь в міському режимі і думаєш: ось спокійний і впевнений у собі мотоцикл. Якщо натиснути кнопку Sport, мотоцикл перетворюється в реактивний снаряд, просто провокує на агресивну закладання байка і інші хуліганства. Touring - і підвіска стає комфортною, а двигун упевнено, але неквапливо видає всі 160 кінських сил, яких більш ніж достатньо для байка вагою всього 209 кг. По суті, комп'ютер може індивідуально регулювати і заносити в пам'ять будь-якої з восьми параметрів в кожному з чотирьох режимів: двигун, АБС, підвіска і далі за списком - але базово на заводі все це звели до чотирьох програм-режимам, які елементарно перемикаються на ходу.
До речі, у байка не тільки чотири базових режиму але і чотири комплектації, в яких пропонується модель. Це Urban Pack c 48-літровим верхнім кофром, сумкою на баку і USB портом. Enduro Pack c додатковими led-вогнями, захисними дугами, гратами радіатора, спеціальними підніжками і розширеним боковим стендом. Sport Package з вихлопом Termignoni, карбоновим крилом і алюмінієвими бачками гальмівної рідини на кермі. І, нарешті, Touring Pack - з двома бічними кофрами, підігрівом ручок і центральним стендом.
Саме остання модифікація служила мені транспортом протягом італійського уїк-енду. Цей мотоцикл явно був створений для довгих подорожей - granturismo, як це називається в Італії. Але, повторюся, якщо не звертати уваги на зовнішність, його легко можна сплутати з будь-яким з "побратимів", натиснувши всього одну кнопку перемикання режимів.
Єдиний мінус апарату - ціна. Це дійсно найдорожчий туристичний мотоцикл у світі. Але саме це робить його покупку усвідомленим і зваженим вчинком. А всіх власників Multistrada перетворює в членів закритого клубу забезпечених цінителів італійського дизайну, довгих доріг і вітру в обличчя.