Продажі мототехніки за півроку скоротилися на 12%
Після успішного першого кварталу 2014 року (зростання на 49% щодо 2013), український ринок мототехніки за перше півріччя просів на 12%, повідомили «Вістям» в ДП ПАНАВТО. У травні падіння продажів склало майже 54%, в червні - 28%, за підсумками липня скорочення очікується на рівні ще 30-50%.
«Китайці» розірвали ринок і втомилися
Як розповіли «Вістям» учасники ринку, попередні два роки характеризувалися небувалим зростанням продажів в Україні китайської мототехніки (130%). При цьому продажі японських і європейських брендів також росли, але набагато більш поміркований (27%). Перший квартал поточного року також закрився в хорошому плюсі, але на цьому свято скутерів закінчився.
«У січні-березні імпортери активно розпродавали залишки колекцій 2012-2013 років практично по собівартості, щоб вивільнити кошти в умовах кризи. А багато клієнтів вирішили поспішити з купівлею через зростання курсу і не відкладати придбання техніки на традиційно активний другий квартал », - відзначають аналітики.
Покупців закликали в армію
За цим послідував абсолютно нетиповий для травня й червня обвал. Зазвичай сплеск покупок мотоциклів припадає якраз на пізню весну, кажуть продавці, але в цьому році не зрослося. «Це пов'язано з загальними фінансовими труднощами людей і дорогими кредитами. Та й людям через ситуації, що склалася просто не до мотоциклів - у них інші пріоритети зараз », - зазначив головний редактор спеціалізованого порталу Agropravda Володимир Дремов.
Пропорційне скорочення обсягів продажів спостерігалося у всіх сегментах ринку - і скутерів, і спортбайков, і чопперів. Але найбільш постраждали сегменти скутерів з об'ємом до 50 куб.см і «максі-скутерів» обсягом понад 300 куб.см.
Тим часом Київські ДАІшники пересіли на мотоцикли BMW
«Скорочення обсягів продажів по скутерів з двигунами до 50 куб.см викликано, в основному, їх подорожчанням (на 70-100%) у другому кварталі, - кажуть аналітики. - Крім того, падіння доходів і мобілізації підкосило цільову аудиторію - різко зменшилася кількість молодих людей, що мають вільну суму грошей для покупки і можливість її здійснити ».
З максі-скутерами ситуація дещо інша «Це досить вузький сегмент для заможних людей, які обирають« європейську »альтернативу автомобілю - таких в цьому році виявилося менше», відзначили в ПАНАВТО.
Ціну підняли акциз і курс
Ціни на мотоцикли за цей час змінилися слідом за зростанням валютного курсу. «Оскільки власного виробництва в Україні немає (тільки збірка з китайських мотокомплектов невеликих партій), моторинок представлений імпортними мотоциклами і скутерами, в основному, китайського виробництва, які займають 87% ринку, - говорить Володимир Дремов. - Ціна на них так чи інакше прив'язана до долара ».
Крім того, з'явився акцизний збір на мототехніку. В результаті введення збору мотоцикли з об'ємом двигуна до 500 куб. см дорожчають на 1-2% (без урахування валютних коливань), а мотоцикли з об'ємом двигуна понад 500 куб. см. - на 4-7% від вартості техніки. «У грошовому вимірі змінені акцизи ведуть до збільшення вартості малокубатурних мотоциклів (125 сс і 250 сс) на 10-30 євро і вище, на великі мотоцикли - від 150 євро і вище», - каже Дремов.
Економлять на бензині
І все ж падіння ринку мототехніки виявилося меншим, ніж автомобільного, обсяги продажів якого за перше півріччя 2014 року впали на 45% в порівнянні з аналогічним періодом 2013 р
За словами експертів, рівень попиту тут підтримуються за рахунок стабільного інтересу до мототехніки самого дешевого сегмента - китайським скутерів, вартість яких становить 2-3 тис грн. За перший квартал офіційно було продано приблизно 300 одиниць. Плюс стільки ж нелегальних, зазначає джерело.
Європейські та японські бренди теж подобаються нашим мотолюбителям, але з огляду на обмежених фінансових ресурсів, купують їх лише за умови великих знижок і акційних пропозицій, або наявності в лінійці бюджетних моделей, відзначають в Agropravda. (Наприклад, Honda CB125, Honda XR125, Yamaha YBR 125 вартістю 2-4 $ тис.).
Покупці більш дорогих якісних брендів (а їх всього лише близько 8% ринку) - до цінових коливань менш чутливі. Але і вони, за відсутності вигідної цінової пропозиції, почали відкладати покупки.
Новинки не їдуть «по-білому»
Разом з тим, багато імпортерів зазнають труднощів з повноцінним представленням новинок на території країни у зв'язку з позицією виробників. «Позиція міжнародних компаній, не тільки виробників мототехніки, щодо України з початку року стала максимально зваженою і обережний», - відзначають в ПАНАВТО. Зокрема, припинені інвестиції в розвиток, перенесені презентації багатьох новинок, особливо - дорогих, квоти на поставки зменшені.
Цікаво Honda представила мультяшний мотоцикл
У той же час, як повідомляє джерело «Вістей» з моторинку, половина завезеної в Україну б / у мототехніки є нелегальною. Найбільш популярним у контрабандистів також є китайські недорогі моделі скутерів та мото