Мопеди*, придбані до 23 грудня 2009 року, знову можна зареєструвати без документів про їх законне придбання. Кабінет Міністрів України Постановою №436 від 20 квітня 2011 року вніс зміни до Порядку державної реєстрації транспортних засобів.
Обов’язкова державна реєстрація мопедів була введена Постановою КМУ від 23 грудня 2009 року № 1371. Придбані раніше мопеди уряд Юлії Тимошенко дозволив реєструвати до 1 липня 2010 року. Пізніше цей термін продовжив до 1 листопада того ж року уряд Миколи Азарова. І ось тепер останній термін з Порядку реєстрації прибраний зовсім.
Але «спрощена процедура» реєстрації мопедів для багатьох власників виявляється ускладненою на етапі отримання довідки Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру при УМВС України в Чернігівській області. Причиною тому – вимога зняти голівку двигуна для заміру об’єму циліндра.
Як пояснили фахівці центру, криміналісти керуються у роботі документом під назвою «Науково-практичні рекомендації щодо основних організаційно-правових заходів із забезпечення реєстрації та експлуатації транспортних засобів з робочим об’ємом двигуна менш ніж 50 куб. см».
Зокрема у ньому сказано: «виробники мототехніки з КНР чинять не зовсім коректно стосовно написів на двигунах. Тільки розібравши двигун та замірявши діаметр поршня і його хід, можна встановити дійсний об’єм двигуна».
Тож неприємна вимога знімати голівку висувається насамперед до власників мопедів китайського виробництва.
Так, чимала частина китайських мопедів найпоширенішої моделі «Дельта» насправді має двигун робочим об’ємом 80, а не 49,9 см куб, як зазначено на корпусі двигуна. При цьому і маркування двигунів однакове, і навіть зовні двигуни виглядають однаково! З мопедами виробництва японських компаній таких непорозумінь не виникає – маркування двигуна «чесне».
Втім через законодавчі нововведення щодо мопедів їх придбання стало неактуальним. Адже витрати на його реєстрацію і особливо на обов’язкове навчання в автошколі з наступним отриманням водійського посвідчення категорії «А1» можуть перевищити ціну самого мопеда!
За таких умов нема сенсу при виборі двоколісного транспорту обмежувати себе 50-ма кубічними сантиметрами об’єму двигуна.
Довідка
Згідно з визначенням у Правилах дорожнього руху України мопед – це двоколісний транспортний засіб, що має двигун з робочим об'ємом до 50 куб. см. Поняття «скутер» – термін розмовний.
Сергій СТУК, газета «Гарт»
Обов’язкова державна реєстрація мопедів була введена Постановою КМУ від 23 грудня 2009 року № 1371. Придбані раніше мопеди уряд Юлії Тимошенко дозволив реєструвати до 1 липня 2010 року. Пізніше цей термін продовжив до 1 листопада того ж року уряд Миколи Азарова. І ось тепер останній термін з Порядку реєстрації прибраний зовсім.
Але «спрощена процедура» реєстрації мопедів для багатьох власників виявляється ускладненою на етапі отримання довідки Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру при УМВС України в Чернігівській області. Причиною тому – вимога зняти голівку двигуна для заміру об’єму циліндра.
Як пояснили фахівці центру, криміналісти керуються у роботі документом під назвою «Науково-практичні рекомендації щодо основних організаційно-правових заходів із забезпечення реєстрації та експлуатації транспортних засобів з робочим об’ємом двигуна менш ніж 50 куб. см».
Зокрема у ньому сказано: «виробники мототехніки з КНР чинять не зовсім коректно стосовно написів на двигунах. Тільки розібравши двигун та замірявши діаметр поршня і його хід, можна встановити дійсний об’єм двигуна».
Тож неприємна вимога знімати голівку висувається насамперед до власників мопедів китайського виробництва.
Так, чимала частина китайських мопедів найпоширенішої моделі «Дельта» насправді має двигун робочим об’ємом 80, а не 49,9 см куб, як зазначено на корпусі двигуна. При цьому і маркування двигунів однакове, і навіть зовні двигуни виглядають однаково! З мопедами виробництва японських компаній таких непорозумінь не виникає – маркування двигуна «чесне».
Втім через законодавчі нововведення щодо мопедів їх придбання стало неактуальним. Адже витрати на його реєстрацію і особливо на обов’язкове навчання в автошколі з наступним отриманням водійського посвідчення категорії «А1» можуть перевищити ціну самого мопеда!
За таких умов нема сенсу при виборі двоколісного транспорту обмежувати себе 50-ма кубічними сантиметрами об’єму двигуна.
Довідка
Згідно з визначенням у Правилах дорожнього руху України мопед – це двоколісний транспортний засіб, що має двигун з робочим об'ємом до 50 куб. см. Поняття «скутер» – термін розмовний.
Сергій СТУК, газета «Гарт»