Дорожный Контроль требует от МВД запретить ГАИ незаконно останавливать транспорт.
Среди водителей вряд ли можно найти безразличного к проблеме беспричинных остановок сотрудниками ГАИ. Повлиять на ситуацию взялись активисты Дорожного Контроля.Как мы знаем, ранее была предпринята попытка оспорить в Суде законность некоторых положений "Инструкции №111", расширяющей полномочия ИДПС в частности в плане беспричинных остановок ТС.Но суд принял решение не в пользу истца.Однако на этом руководство ДК не сдаётся, а подаёт аппеляцию и собирает подписи под обращением к Министру МВД с требованием запретить ИДПС беспричинно останавливать транспорт.Инициатива требует общественной
поддержки .
01024 м. Київ,
вул. Академіка Богомольця, 10
МВС України
Міністру внутрішніх справ
Могильову А.В.
відкритий лист громадян України –
учасників дорожнього руху
Шановний пане Міністр!
Відповідно до Закону України «Про міліцію» (ст. 1), міліція – державний озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здоров'я, права і свободи громадян, власність, природне середовище, інтереси суспільства і держави, від протиправних посягань. При цьому відповідно до ст. 19 Конституції України, міліція сама повинна діяти виключно згідно із законом.
Відповідно до вимог ст. 33 Конституції України, кожному громадянину гарантується свобода пересування, за винятком обмежень, які встановлюються законом. Зокрема, такі обмеження встановлюються Законом України «Про міліцію»:
– відповідно до п. 5 ст. 11 цього Закону, міліції для виконання покладених на неї обов’язків надається право перевіряти у громадян документи при підозрі у вчиненні правопорушень (а не тоді, коли заманеться);
– відповідно до ст. 21, міліції надається право зупиняти транспортні засоби виключно в разі порушення правил дорожнього руху, наявних ознак, що свідчать про технічну несправність транспорту або забруднення ним навколишнього середовища, а також при наявності даних про те, що він використовується з протиправною метою.
Незважаючи на це, працівники ДАІ повсюдно і повсякчасно безпідставно зупиняють транспортні засоби, посилаючись на положення розділу 14 («Підстави для зупинки транспортного засобу») Інструкції з питань діяльності підрозділів ДПС ДАІ МВС, затвердженої наказом МВС № 111 від 27.03.2009 р., який надає їм додаткові повноваження, що суперечать Законам і Конституції України.
Безпідставні зупинки та зупинки за надуманими причинами протиправні не лише тому, що мають корупційне підґрунтя (оскільки під час таких зупинок, здійснюваних працівниками ДАІ із перевищенням своїх службових повноважень, останні зазвичай займаються елементарним здирництвом), а й тому, що суттєво порушують цілу низку прав громадян України.
Це стосується порушення права не лише на свободу пересування, передбаченого ст. 33 Конституції, а й права на безпечні умови дорожнього руху, передбаченого ст. 14 Закону «Про дорожній рух». Хоча згідно ст. 64. Конституції, права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України.
Ст. 3 Закону «Про дорожній рух», покладає забезпечення безпеки дорожнього руху в Україні на Державну автомобільну інспекцію. А ст. 10 Закону «Про міліцію», відносить до основних обов’язків міліції припинення адміністративних правопорушень, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню правопорушень, і застосування в межах своєї компетенції заходів до їх усунення. І зроблено це неспроста, оскільки головне завдання міліції – припиняти правопорушення і оберігати тим самим спокій законослухняних громадян.
Зазвичай єдиною метою безпідставних зупинок є вимагання хабарів у водіїв шляхом їх звинувачення у надуманих адміністративних правопорушеннях. Таких прикладів – безліч, і вони давно стали злочинною системою. Але в той час, коли інспектор ДАІ у свій робочий час займається такою «роботою» з безвинними, справжні порушники можуть безкарно здійснювати грубі порушення Правил, що спричиняє аварійність і пов'язані з цим каліцтва і загибель людей. Таким чином, безпідставні зупинки не лише антиконституційні і протизаконні, але і соціально небезпечні.
Звертаємо Вашу увагу, що в інших розділах Інструкції, затвердженої наказом МВС № 111, правильно розписані права працівників ДПС по зупинці транспортних засобів. Зокрема, в п. 7.3 наведено повний перелік випадків, у яких, відповідно до п. 21 ст. 11 Закону «Про міліцію», працівники міліції мають право зупиняти транспортні засоби. Так само, в 15.5 вірно вказано, що під час звернення до водія, працівник ДПС повинен повідомити його про суть скоєного правопорушення. Але фактично ці положення Інструкції не виконуються.
Тому ми, законослухняні громадяни України, вимагаємо скасувати розділ 14 Інструкції з питань діяльності підрозділів ДПС ДАІ МВС, затвердженої наказом МВС № 111 від 27.03.2009 р., («Підстави для зупинки транспортного засобу»), як такий, що вносить додаткові обмеження, не передбачені законами, що суперечить принципам верховенства права, закладеним ст. 8 Конституції України.
Вважаємо, що чинність таких положень інструкції є невиправданим, незаконним, негативно впливає на безпеку дорожнього руху, і перешкоджає втіленню в життя проголошеного Президентом України курсу на Євроінтеграцію.
Додаток до листа водіїв Міністру МВС з приводу заборони безпідставних зупинок
Прізвище, ім’я, по батькові Адреса Підпис
Инструкция по сбору подписей
1. Для сбора подписей распечатывается текст письма без каких-либо правок и изменений, а также страница (страницы) для подписей.
2. Собирать подписи можно не только у водителей, но и у любых совершеннолетних граждан, поддерживающих данное обращение.
3. Тот, кто поддерживает это обращение, должен вписать в соответствующие графы:
– фамилию, имя, отчество (полностью);
– адрес (прописка, указанная в паспорте);
– подпись.
4. Порядковые номера подписавшихся под данным письмом не проставляются. Они будут проставлены по сквозной нумерации после того, как будут собраны вместе все подписные листы.
5. Данное письмо является официальным обращением граждан, поэтому все вышеуказанные формальности должны быть соблюдены. Анонимные и безадресные подписи, а также внесение несуществующих людей, либо людей с неправильным адресом не допускается. Соответственно, не должны приниматься подписи неизвестных лиц, не предъявивших документы.
6. Желательно собирать подписи так, чтобы подписной лист был заполнен полностью. Но если подписей не хватает, придумывать левых людей не нужно. В крайнем случае, недостающие подписи будут собраны в Киеве организаторами. Здесь это сделать проще, так как народу побольше.
7. Все заполненные листы с подписями отправляются по почте не в МВД, а по следующему адресу:
Здесь они будут собраны вместе и отправлены в МВД одним письмом.
Пояснения
Вероятность того, что данное письмо сработает, не превышает 5%. Но оно позволит отработать механизмы подготовки коллективных писем в органы власти и сбора подписей от реальных людей в различных областях Украины. Задача первого (пробного) этапа – собрать не менее тысячи подписей. (Но чем больше – тем лучше.) Для этого тот, кто готов поработать на благо всех водителей (активист), должен собрать, как минимум, 33 подписи (один подписной лист). Это могут быть родственники, знакомые, соседи, сотрудники и просто случайные люди. Собирать подписи можно также в местах массового скопления водителей – в МРЭО, на станциях диагностики и на авторынках. Желательно разместить ссылки на данную тему на других автомобильных сайтах.
Если данную задачу не удастся решить на первом этапе, будет подготовлено соответствующее письмо Президенту, с просьбой не только решить данный вопрос, но и принять кадровые решения по руководству МВД, игнорирующему Конституцию и законы Украины.