Регистрация ТС в нашей стране регулируется
“Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей,причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів“ введеннным в действие Постановлением Кабинета Министров Украины № 1388 от 7 сентября 1988 года с изменениями, внесенными постановлением №1371 от 23 декабря 2009 года.
15. Під час проведення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортні засоби, крім випадків вибракування їх у цілому, підлягають огляду та дослідженню з метою звірення ідентифікаційних номерів їх складових частин з номерами, зазначеними у поданих власником для реєстрації документах,
визначення їх справжності та проведення перевірки за Єдиним державним реєстром Державтоінспекції та автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби, встановлення відповідності конструкції і технічного стану транспортних засобів обов'язковим вимогам правил, нормативів і стандартів України. Огляд проводиться уповноваженими працівниками підрозділів Державтоінспекції за місцем реєстрації транспортних засобів, а дослідження - фахівцями експертної служби МВС або іншими спеціалістами, що мають свідоцтво про право проведення відповідного виду експертних досліджень і внесені до Реєстру атестованих судових експертів. За результатами огляду в документах, які подаються для державної реєстрації, уповноважений працівник підрозділу Державтоінспекції робить відповідну відмітку або складає акт технічного огляду. До зазначених документів додається відповідний висновок фахівця.
Этим пунктом устанавлиевается процедура экспертной оценки ТС при регистрации. Как видно, действительно при необходимости может быть проведено экспертное исследование, но только специалистом Экспертной Службы, имеющим свидетельство на право проведения соответствующего вида эспертиз!
Подозреваю, что на этот счет у экспертов есть какая-то внутренняя инструкция (в базе законодательства не нашел), которой они обязаны придерживаться при осмотре, технической оценке и т. п.
В данной ситуации я поступил бы следующим образом:
- для начала потребовал от эксперта документ, предписывающий вмешательство в ДВС путем частичной разборки в случае невозможности определения объема двигателя иным способом;
- так же, сославшись на вышеприведенный пункт “Порядка…“ потребовал предъявить свидетельство на право проведения экспертного исследования данного вида;
- паралельно обратился бы к начальнику МРЭО за розъяснениями (письменно!).
Думаю, после подобных шагов вряд ли эксперт захочет разбирать двигатель.
Ведь логически подумайте: что сделает водитель, если ему предложат вскрыть двигатель без всяческих гарантий, что после вскрытия мотор “поедет“? Откажется и уедет. Вот на это и рассчитано: определить кубатуру по-другому не могут, возиться желания нет, а отказать в регистрации не имеют права (если правила регистрации владельцем ТС не нарушаются).