Недавно помітив, як на нерівностях дороги почало "швиряти" задом в різні сторони.
Думав, що сайлентблоки розбило в маятнику
Знімаю амортизатори, щоб провірити маятник на люфт... Лиш відкрутив амортизатори, а шток лівого аморта витягнувся з середини
Отже амортизатор "тримався" тільки на самій пружині. Направляющу, в яку входить шток - повипилювало так, що дира стала овальна і шток викривлювався в різні сторони. Ну що ж, сказав я собі - ці аморти вже своє від"їздили, і так відкатав на них 15000км.
Зразу промайнула в голові думка, а що ж замінити?
Купувати аморти, які видають за масляні, а потім, як виявляється вони такі же самі "пустишки" як стокові - неохота міняти "шило на мило"
Згадав, що в знайомого завалялись аморти від Яви. Правда були вони в незадовільному стані - сальники протерті, масло витекло, пружина одного аморта вломана. Аморти ось такі були на вигляд (фото-1). Розібрав аморт, витягнув пружину, шток, внутрішній стакан (фото-2). Пружина була десь на 25мм коротша чим пружина стокових амортів і ще й до того пружина кручена з "проволоки" 8мм. Стокова - 6мм. Отже Явовська буде жостковата. Значить "донором" підуть пружини стокових - вирішив поставити їх. Довжина Явовських амортів - 32мм. Мої стокові - 34мм. Отже доведеться подовжувати аморти. Так прикинувши, зрозумів що з стокових амортів заберу верхнє кріплення,, стакан, пружину, регулятор жосткості. Помірявши пружину, штоки виявляються набагато коротшими, щоб можна поставити пружину і закрутити кришку - десь 20мм довжини не хватило. Хм...думаю я, прийдеться ставити довші штоки - тим самим удлинити аморти! В гаражі знайшов ВАЗ-івські штоки від амортів діаметром 11мм. Стокові були діаметром 10мм
Отже...трошки "поколхозивши" - штоки від авто, були вже на явовських амортах. Дальше обточив чуть кінець штока до 10мм, нарізав різьбу.
Сальник Явовських амортів, хоть був протертий, але на 11мм шток, зайшов плотно! (стоковий то 10мм). Отже масло підтікати не повинно. Ну а дальше став заливати масла, прокачувати аморт. В одному з амортів відчувався сильний "провал"! Розібрав, знову аморт, виявив причину - не працює клапан. Прична цьому - лопнувша тонка стальна шайба і пружина, яка виконує роль клапана. Донором запчастин послужив ВАЗ-івський амортизатор. Все підійшло як рідне. Знову залив масла, прокачав... О, тепер зовсім інше діло!
Одягнув регулятор жосткості, пружину, верхній стакан, закрутив кришку... Ну ось і один МАСЛЯНИЙ амортизатор вже готовий, довжина його вийшла 350мм, що на 10мм довший ніж стоковий. Так же само зібрав і інший аморт. Встановив "новенькі" аморти на моп (фото-4,5). Проїхався... Ну а тепер чуть опишу результати тест-драйву.
Враження тільки позитивні. Задній маятник, працює плавно, без різких коливань. Де раніше нерівності дороги проїжджав зі швидкістю 30км/год, тепер ту ж саму ділянку "дороги" пролітаю 50км/год
Тепер я відчуваю, що таке масляні аморти. Раніше на вибоїнах так задом кидало і розкачувало (ефект пружини), що дуав, що з сідла вилечу... а тепер зовсім і натяку на це немає. Взагальному роботою завдоволений... Доречі, мало не забув, обпилявши "завальцьовку" розібрав стоковий аморт - там в середині нічого немає, крім чавунного поршенька, який просто переміщається вверх-вниз по труюці аморта (фото-3)
...Самое трудное в споре - не столько защищать свою точку зрения, сколько иметь о ней четкое представление....
___________________________________________