Потроху просувається моя задумка. Для початку трохи опишу суть питання.
Всім давно відомо, що спідометр штатної альфа-дельтовської панелі приладів, особливо із шкалою "60 км", показує доволі приблині результати, на відміну від вбудованого одометру, той як не дивно відстань рахує вірно.
Щоб мати можливість бачити реальну швидкість з якою рухається моя Дельта, давно хотів поставити на неї який небудь електронний спідометр. Навіть придбав для цього велокомпьютер (Фото1). Прикольний такий собі велокомп, є підсвітка, багато всяких функцій, а головне (може правда це тільки для мене головне) великі цифри. Для кріплення на руль зробив йому металевий кронштейн, типа антивандальний, щоб його не можливо було швидко зняти, поки власник кудись відійшов від мото/мопеда, АЛЕ....
Особисто мене завжди напрягали будь-які "приколи" які треба було кріпити на руль, бо на мою думку на рулі мопеда/мотоцикла і так вже достатньо всього, тим білше є панель приладів і на якісь додаткові дисплейчики та індикатори, що розташовані поза зоною "приборки" та на деякій відстані від неї, в дорозі відволікатись не варто.
Через такі свої заморочки було вирішено раз і на завжди - всі додаткові електронні пристрої (спідометри, вольтметри, тахометри і т.д.) розмістити в або замість штатної панелі приладів. Для прикладу: в далекому 2009 році мною вже був встановлений "штурман-5" (вольтметр, тахометр, годинник) (фото 2), але через деякий час виявилось, що його хоч і не велика, але все ж таки з кронштейном вага, завдяки вібрації та трясці під час руху, виламала обидві шпильки пластмассового корпусу індикаторів панелі приладів, на якому він і був закріплений....
На просторах інтернету є багато різних розробок бортових компьютерів, спідометрів-одометрів, тахометрів і т.д., але більшість з них (спідометри) розраховані на штатний автомобільний датчик швидкості, який видає 2, 4, 6, 10 імпульсів за 1 метр пробігу, що зовсім не підходить до мопеду, мотоциклу. Наприклад, довжина окружності колесу мого мопеду становить 1,71 м (цифра вже не ціла), що в перерахунку на 1 метр дорівнює 0.584 імпульса..... Тобто використати схему, призначену для авто кардинально не переписавши управляючу програму або не вийде зовсім, або вийде те саме що із штатним стрілочним спідометром - буде показувати "погоду на Марсі"...
Такі проблеми відсутні у велоспідометрах і електронних панелях приладів типа "KOSO" (фото 3), оскільки в них при налаштуванні можна ввести саме довжину окружності колеса.
То що, знову повертатись до велоспідометра, або купувати китайське "KOSO"? І знову (опять) "25", велоспідометр ставити не хочу, платити китайцям 1000 грн хоч і за гарну приборку теж нема особливого бажання, тим більше що на мопеді Дельта така приборка буде не зовсім доречна, типа як крила від "Мрії" притулити на "ЯК-40"...
Так в пошуках і роздумах натрапив на одного гарного добродія, який підказав ще одного добродія, а той в свою чергу допоміг з прошивкою для електронного спідометру-одометру з рядом важливих функцій, який можна було б адаптувати до наших "коників", але є ще ряд не вирішених питань, і саме через ці питання я поки що не буду публікувати проект, хай побуде в стадії розробки, бо і сам ще не досконало його вивчив....
І от, окрім вищезгаданих добродіїв, мені на очі потрапили вироби ще одного хлопця... Парочку його розробок я і взяв, вірніше вже готові придбав у ного для початку свого проекту по модернізації панелі приладів. Ці дві розробки покажу тут (фото 4, 5), а свій остаточний звіт постараюсь викласти після закінчення збирання, налаштування і встановлення на мопед.