тюнингом я имел ввиди не столько смену кубатури , как доработка старого агрегата,не боясь его испортить, и при удачних експериментах поаторить их на новом моте, и 100% тной уверенности а еффективности задуманной идеи)! ( в веду имею розточку всех возможних каналовходов, облегчение шатуна ,поршня ,штанг,коромисел и прочего( кто то может сказать что не стоит их трогать, не видержат нагрузки, если переборщить, так вот и максимальное стабильное облегчение можно вичислить.. вплоть до установки поршня с одним кольцом или укороченной юбкой,комутатора,
- шатун я би не радив чіпать = нашо? якщо підвищиш потужність міцність буде дуже доречна
- штанги теж не варто чіпати = що ти з них виточиш? замінить на титан??? а для чого - мотор швидше крутиться не буде = нема перекриття клапанів, потрібного для ефективного газообміну на високих обретах
+ поршень можна і варто обточить для зменшення маси - наскільки я можу судити з розповідей/мануалів/нездорового ґлузду: коленвал стоїть з 125сс, відповідно ширший поршень = важчий поршень. Про зміну вібро-режиму в залежності від маси поршня я вже писав = однозначно обточувать для полегшення. Що дасть зменшення кількості кілець??? масло буде жрвть + компресія буде 1000км чи менше. Те саме стосовно укорочування юбки - короткі юбки у короткоходних двигунів (діаметр поршня більший за хід, мається на увазі не 2 мм), але такі двигуни як правило мають водяне охолодження = читай менші зазори між поршнем і циліндром. Отже якщо хочеш додатковий звук від "переставки" поршня - вкорочуй юбку!
+ китаймотори задушені по впуску (випуск теж, але там значно менший відсоток добавки) - точить однозначно! але з досвіду використання двох різних точених моторів = це збільшення витрати палива (більша потужність = більше бензу) + підвищення температури (будь розумним: одразу встановлюй дефлектори і/або МО) + зменшення ресурсу 162 FMJ витримав 10 000 км до капремонту 163FML протримався 14 000 км... а при нормальній експлуатації мали ходить по 30-60к
комутатор - тут треба думать: можна DC-CDI чи ФУОЗ+оптодатчик, чи замовить мего-програміруєвимий камутатор за 6000р і довго розважаться на диностенді = поки виставиш нормальну криву запалення (зато потім можна буде усім розказать/продавать)