Типа 10w-50 белее летнее чем 10W-40 получается по жаре, а по холоду одинаковы?
теоретично так, багато мотоспеціалістів рекомендують в розгар літа переходити на 10W60, бо це 10W40 геть водою стає коли прогрівається більше за 110С...
к слову, 5W50 при 40 градусах (а то и при 0 градусов) может оказаться чуть гуще чем 10W40 не смотря на более низкий зимний индекс...
сам помічав таке, але по факту машинка при -20С крутить 5W50 куди жвавіше ніж 10W40. Дешева напівсинтетика 10W40 взагалі при -20С загусає так, шо не хочеться і заводити, гвалтувати стартер да і взагалі всю систему
То воно чисто теоретично. У березні-квітні 50-ка - не годиться, пробував, дуже важко крутить якщо нижче +10.
виходить у березні ідеально 5w30, а в сильну жару 10w60.
Хоча взагалі десь читав розумну статейку, то перше число можна самому вибирати по погоді, а 2ге виключно закладене виробником.
Тому для більшості китай-моторів: 10W40, а хто катає зимою то 5W40
ну 10w40 це універсал на всі випадки, серединка.