Ну заодно и права мотоциклистов-колясочников попробуем отстоять (а почему бы и нет)! Не нужна им категория "В1" в правах,если они на квадрициклах не собираются ездить по дорогам общего пользования.
Позовна заява
Про визнання протиправними окремих положень нормативно-правового акту та зобов'язання відповідача вчинити певні дії.
Цей позов подано на підставі ст.17 КАС України яка прямо визначає що «юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема: спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності».
Підсудність справи обрано керуючись ч.2.ст.18 КАС України : Окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією із сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.
Відповідно до положень частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Згідно з положеннями частини 1 статті 113, пункту 3 статті 116 Конституції України та абзацу 1 пункту 2 статті 20 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» , Кабінет Міністрів України є вищим органом у системі органів виконавчої влади.
Статтею 117 Конституції України, якій кореспондує стаття 52 Закону України «Про Кабінет Міністрів України», передбачено, що Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов’язковими до виконання.
Частиною 1 статті 4 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» встановлено, що Кабінет Міністрів України у своїй діяльності керується Конституцією України, цим Законом, іншими законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України.
Згідно ст.4. ЗУ «Про дорожній рух» , до компетенції Кабінету Міністрів України у сфері дорожнього руху зокрема входить : підготовка проектів законів, нормативних актів з питань дорожнього руху та його безпеки, а також відповідальності за їх порушення на території України; контроль за виконанням законодавства про дорожній рух; визначення єдиного порядку організації дорожнього руху та його безпеки.
У пункті 1.1. Правил Дорожнього Руху (далі – ПДР) сказано: «Ці Правила відповідно до Закону України «Про дорожній рух» встановлюють єдиний порядок дорожнього руху на всій території Україні.
Станом на сьогоднішній день Кабінетом Міністрів підписана і набула чинності Постанова № 1029 від 26.09. 2011 року, якою внесено деякі зміни до ПДР, які спрямовані на приведення вимог ПДР у відповідність до чинних законів України.
У новій редакції ПДР змінені деякі терміни, визначення та формулювання, а деякі фрази, застереження та пункти правил виключені цілком.
Так, зокрема, пункт 10 Постанови КМУ № 1029 вимагає у п. 2.13. ПДР внести наступне :
В1 — квадро- і трицикли, мотоцикли з боковим причепом, мотоколяски та інші триколісні (чотириколісні) мототранспортні засоби , дозволена максимальна маса яких не перевищує 400 кілограмів;
Згідно п.1.10 ПДР України , затверджених Постановою КМУ від 10 жовтня 2001 р. N 1306 ,
дозволена максимальна маса - маса спорядженого транспортного
засобу з вантажем, водієм і пасажирами, що встановлена технічною
характеристикою транспортного засобу як максимально допустима.
Дозволена максимальна маса автопоїзда - це сума дозволеної
максимально допустимої маси кожного транспортного засобу, що
входить до складу автопоїзда;
мотоцикл - двоколісний механічний транспортний засіб з
боковим причепом або без нього, що має двигун з робочим об'ємом 50
куб.см і більше. До мотоциклів прирівнюються моторолери,
мотоколяски, триколісні та інші механічні транспортні засоби,
дозволена максимальна маса яких не перевищує 400 кг;
Згідно ст.1 п. n) «Міжнародної Віденської Конвенції про дорожний рух» (далі- Конвенції ) ,підписаної Україною,
n) термін "мотоцикл" означає будь-який двоколісний транспортний засіб з коляскою або без неї, що має двигун. Договірні сторони можуть в своєму національному законодавстві прирівнювати до мотоциклів триколісні транспортні засоби , маса яких без навантаження не перевищує 400 кг. Термін "мотоцикл" не включає велосипеди з підвісним двигуном, однак Договірні сторони можуть за умови, що вони зроблять відповідну заяву згідно з пунктом 2 статті 54 цієї Конвенції, прирівнювати велосипеди з підвісним двигуном до мотоциклів при застосуванні цієї Конвенції ;
Згідно ст.1 п. x),
x) термін "маса без навантаження" означає масу транспортного засобу без екіпажу, пасажирів і вантажу, але з повним запасом палива і необхідним комплектом інструменту;
Згідно додатка 6 Конвенції , для керування мотоциклом з коляскою чи без неї , а також тріциклом , маса якого без навантаження не перевищує 400 кг. ,потрібне водійське посвідчення з категоріями «А» або «А1» (до 125 куб.см.) ,а не «В1».
Водійске посвідчення категорії «В1» потрібне для керування тріциклом ,або квадріциклом ,
маса якого без навантаження перевищує 400кг.
Таким чином , пункт 10 Постанови КМУ № 1029 методом підміни термінів впроваджує до ПДР України зміни , що суперечать вимогам міжнародного законодавства (Конвенції).
При цьому :
У Ст.8 Конституції України говориться, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права.
Стаття 54 ЗУ «Про дорожній рух» (Міжнародні угоди) говорить наступне: «Якщо Міжнародною Угодою України встановлено інші правила, ніж ті, що містяться в законодавстві України про дорожній рух, то застосовуються правила міжнародної угоди».
Стаття 19 Закону України «Про міжнародні договори України» містить наступні норми:
1. Чинні міжнародні договори України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства і застосовуються у порядку, передбаченому для норм національного законодавства.
2. Якщо міжнародним договором України, який набрав чинності в установленому порядку, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені у відповідному акті законодавства України, то застосовуються правила міжнародного договору.
Ці норми законів кореспондують ст.9 Конституції України:
Чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.
Укладення міжнародних договорів, які суперечать Конституції України, можливе лише після внесення відповідних змін до Конституції України.
Саме таким Міжнародним Договором є Міжнародна Віденська Конвенція про Дорожній Рух (далі-Конвенція). Україна ратифікувала Конвенцію і зобов'язана неухильно дотримуватися норм цього Документа.
Вищевказані зміни у ПДР стосуються фактів ( права керувати ТС) у відношенні до фізичних осіб (власників мотоциклів ) .
Внесені до ПДР України Постановою КМУ № 1029 від 26.09. 2011 року зміни стосуються особисто мене , оскільки я маю водійське посвідчення на право керування автомобілем та мотоциклом категорій «А,В», видане мені у 1996 році, керую та маю у приватній власності мотоцикли Honda Steed 600 та Honda Transalp 400V , які можуть експлуататуватися як з боковим причепом, так і без нього.
Згідно ПДР , діючих на час придбання цих транспортних засобів, до вступу в дію Постанови КМУ № 1029 я мав повне право керувати ними , так як на той час законодавство не вимагало для цього від водіїв мотоциклів із боковим причепом мати окрему категорію «В1» у водійському посвідченні ,
Із набранням чинності Постанови КМУ № 1029 від 26.09. 2011 року я це право втрачаю , що не допускається ст.,ст.. 8, 9 Конституції України, ст. 54 Закону України «Про дорожній рух» , ст. 19 Закону України «Про міжнародні угоди України» .
На факт володіння мотоциклом до набрання чинності Постанови КМУ № 1029 не повинні поширюватись вимоги ,яких не було у ПДР на час придбання мотоцикла , бо в іншому випадку це є порушення конституційного принципа неприпустимості зворотної дії законів та інших НПА у часі ,закріпленого ст.58 Конституції України.
Зворотна дія в часі закону чи іншого нормативно-правового акта полягає в тому, що його юридична обов'язковість поширюється на факти, які виникли до набрання ним чинності, причому саме з моменту їх виникнення.
При такій дії відбувається перегляд, корекція попередніх рішень щодо таких фактів вже відповідно до нового закону чи іншого нового нормативно-правового акта. Зворотної дії не можуть мати не тільки закони, інші нормативно-правові акти, які встановлюють юридичну відповідальність (тобто санкції юридичних норм), а й усі інші закони, нормативно-правові акти (точніше кажучи, диспозиції та гіпотези норм, що в них містяться).
Вступом в дію Постанова КМУ №1029 порушує ст.22 Конституції України:
Права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Право користування власним майном (мотоциклом) ,згідно ст.41 Конституції України ,зі вступом в дію Постанови КМУ №1029 не може бути реалізовано у повному обсязі без оплатної заміни мого водійського посвідчення на нове з підкатегорією «В1».
Відповідний абзац пункта 10 Постанови №1029 повинен був мати такий вигляд :
Пункт 2.13 викласти в такій редакції:
Транспортні засоби належать до таких категорій:
В1 — квадро- і трицикли, , мотоколяски та інші триколісні (чотириколісні) мототранспортні засоби , маса яких без навантаження перевищує 400 кілограмів;
Згідно статті 8. Конституції України , в Україні визнається і діє принцип верховенства права . Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. Норми Конституції України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.
Згідно статті 55 Конституції України , права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.
Згідно п.2 статті 171 КАС , право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб'єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт.
На підставі викладеного, керуючись ст.,ст. 8,9,19, 22,41,55,57,58,113,116,117 Конституції України ,ст.,ст. 2,6,17,18,104,105,106,162,171 КАС України,
Прошу суд:
Визнати незаконною та не чинною постанову Кабінета Міністрів України від 26 вересня 2011 р. №1029 затверджену Прем’єр-міністром України М. Азаровим
в частині п.10 змін , що вносяться до правил дорожнього руху :
1. 10. Пункт 2.13 викласти в такій редакції:
Транспортні засоби належать до таких категорій:
В1 — квадро- і трицикли, мотоцикли з боковим причепом, мотоколяски та інші триколісні (чотириколісні) мототранспортні засоби , дозволена максимальна маса яких не перевищує 400 кілограмів;
2. Зобов’язати Кабінет Міністрів України привести ПДР України у відповідність до вимог чинного законодавства України та норм Міжнародної Віденської Ковенції ,ратифікованої Україною , скасувавши або змінивши відповідний абзац пункта 10 Постанови Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2011 р. №1029 протягом п’яти робочих днів із дня набрання чинності рішенням суду.
3. Стягнути з державного бюджету ,на користь позивача , судові витрати в розмірі 32.19 грн .
Додатки:
1. Копія свідотства про державну реєстрацію мотоцикла 1;
2. Копія свідотства про державну реєстрацію мотоцикла 2 ;
3. Копія водійського посвідчення серія , № ;
4. Квитанція про сплату державного мита (судового збору) у розмірі 32.19 грн ;
5. Копії адміністративного позову з усіма додатками для Відповідача – 1 екз.
«____» _______ 2012 року Підпис _______
Замечания? Предложения? Пожелания? Наверно стоит перевести цитаты из Конвенции на рідну мову? Невстигаю
В субботу (уже сегодня ) хочу отправить.
Заранее всем спасибо!
Статья 58. Законы и иные нормативно - правовые акты не имеют обратного действия во времени, кроме случаев, когда они смягчают или отменяют ответственность лица.
*НЕТ ГЕНОЦИДУ мопедов в Украине!* [u