Составил сокращённый вариант запроса на державній мові , теперь только в отношении проблем мопедистов. Так что давайте,ребята, спрашивайте теперь не друг у друга, а у Министра Юстиции Лавриновича. Ответы (если ОНИ там смогут ответить...) заранее можно предугадать, но они будут очень скоро нужны в целях подготовки судебных исков на действия инспекторов и КМУ. Отсылаем запрос,как обычно, заказным письмом с уведомлением,не забыв правильно указать реквизиты получателя и
Міністерство Юстиції України
01001 м.Київ, вул.Городецького, 13
П.І.Б.,
Адреса,
тел. моб .:_______;
електронна пошта_______
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЗАПИТ
У пункті 1.1. Правил Дорожнього Руху (далі-ПДР) написано: «Ці Правила відповідно до Закону України «Про дорожній рух» встановлюють єдиний порядок дорожнього руху на всій території Україні.
Пункт 11.14. ПДР(«Розташування ТЗ на проїзній частині») містить заборону у відношенні мопедів та велосипедів на здійснення повороту ліворуч на дорогах з двома та більше смугами руху у кожному напрямку або з трамвайними рейками посередині . Також водії таких ТЗ повинні триматись якмога правіше .Причому, на мотоцикли та прирівняні до них ТЗ ця заборона не поширюється.
Станом на сьогодняшній день Кабінетом Міністрів підписана і набула чинності Постанова № 1029 від 26.09. 2011 року, якою внесено деякі зміни до ПДР . Як заявляють в керівництві ДАІ, нововведення в ПДР спрямовані на приведення вимог ПДР у відповідність до чинних законів України.
У новій редакції правил дорожнього руху змінені деякі терміни, визначення та формулювання, деякі фрази, застереження та пункти правил виключени цілком.
Так, зокрема, змінено формулювання, що визначає термін «водій»:
водій - особа, яка керує транспортним засобом і має посвідчення водія на право керування транспортним засобом відповідної категорії. Водієм є також особа, яка навчає керуванню транспортним засобом, перебуваючи безпосередньо в транспортному засобі;
В п. 1.10 в абзаці 44 з визначення «механічний транспортний засіб» прибрали застереження «... (окрім транспортних засобів, робочий об'єм двигуна яких не перевищує 50 куб.см.)»
Тепер цей абзац має вигляд:
механічний транспортний засіб - транспортний засіб, який приводиться в рух за допомогою двигуна. Цей термін поширюється на трактори, самохідні машини і механізми, а також тролейбуси та транспортні засоби з електродвигуном потужністю понад 3 кВт;
Абзац 47 доповнено фразою «... або електродвигун потужністю до 4 кВт.» та має такий вигляд:
мопед - двоколісний транспортний засіб, який має двигун з робочим об'ємом до 50 куб. см або електродвигун потужністю до 4 кВт;
Абзац 48 залишився без змін:
мотоцикл - двоколісний механічний транспортний засіб з боковим причепом або без нього, що має двигун з робочим об'ємом 50 куб. см і більше. До мотоциклів прирівнюються моторолери, мотоколяски, триколісні та інші механічні транспортні засоби, дозволена максимальна маса яких не перевищує 400 кг;
Пункт 2.13 тепер містить таку фразу: Транспортні засоби належать до таких категорій:
А1 - мопеди, моторолери та інші двоколісні транспортні засоби, що мають двигун об'ємом до 50 куб.см. або електродвигун потужністю до 4 кВт;
З пункту 6 прибрали слово «мопед» і тепер це: «Обов'язки велосипедистів»;
ст.34 ЗУ «Про дорожній рух» передбачає реєстрацію мопедів тільки за умови експлуатації їх на дорогах держ.значення.
ст.54.ЗУ «Про дорожній рух» (Міжнародні угоди) говорить наступне:
Якщо Міжнародною Угодою України встановлено інші правила, ніж ті, що містяться в законодавстві України про дорожній рух, то застосовуються правила міжнародної угоди.
Ст.19 ЗУ «Про міжнародні угоди» містить наступні норми:
1. Чинні міжнародні угоди України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства і застосовуються у порядку, встановленому для норм національного законодавства.
2. Якщо міжнародною угодою України, яка набрала чинності в установленому порядку, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені у відповідному акті законодавства України, то застосовуються правила міжнародної угоди.
Те ж саме говориться і в ст.9 Конституції України, а в ст.8 Конституції говориться, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права.
Саме такою Міжнародною Угодою, є Міжнародна Конвенція про Дорожній Рух (далі-Конвенція). Україна ратифікувала Конвенцію і зобов'язана неухильно дотримуватися норм цього Документа.
Отже, згідно ст. 1 . п.l),m),n),o) Конвенції , велосипед з подвісним двигуном(мопед) рекомендується прирівнювати до велосипеда. Термін "механічний транспортний засіб" не поширюється на велосипеди з підвісним двигуном, на території Договірних Сторін, які не прирівнюють їх до мотоциклів .Процедура прирівнювання мопедів до мотоциклів обумовлена деякими підставами (пункт m).ст.1 Конвенції) та повинна супроводжуватися виконанням вимог п.2.ст.54 Конвенції (повідомлення ГенСека ООН спеціальною нотою).
Згідно п.9.додатка 6 , категорія водійського посвідчення А1 –це мотоцикли з робочим об'ємом двигуна, що не перевищує 125 см3, і максимальною потужністю, що не перевищує 11 кВт (легкі мотоцикли).
Відповідно до ст.5 ЗУ «Про доступ до публічної інформації», доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами інформації. Відповідно ст.19 ЗУ «Про доступ до публічної інформації», запит інформації-це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, яка знаходиться в його відомстві.
Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причин запиту.
На підставі вищесказаного, керуючись Законом України «Про доступ до публічної інформації», прошу дати письмову відповідь на такі питання:
1)Якими об’єктивними підставами обумовлені заборони для мопедів та велосипедів, згідно п.11.14 ПДР ;
2) Чи може тепер не вважатися водієм особа, яка керує ТЗ і не має при цьому водійського посвідчення відповідної категорії (через відсутність одного з факторів, що визначають термін «водій»)? Як це відіб'ється на ступені відповідальності такої особи?
3) Чи вважається на теперішній час механічним ТЗ мопед з двигуном до 50 куб.см. або електродвигуном потужністю до 4 кВт?
4) Якщо вважається, то чи означає це, що мопед прирівнюється до мотоцикла? Яким Законом України передбачена перекваліфікація мопеда в механічний ТЗ?(назва,стаття,пункт)
Чи дотримані в цьому випадку умови Віденської Конвенції про Дорожній Рух (п.1, пп. m, n, o), чи зроблено відповідну заяву і чи повідомлений про це Генсек ООН спеціальною нотою, згідно з пунктом 2 статті 54 Конвенції?
5) Чи можна керувати мотоциклом до 125 куб.см. особам з правами категорії «А1», згідно з Додатком 6, п.9. Конвенції (А1-мотоцикли з робочим об'ємом двигуна, що не перевищує 125 см3)?
6) У зв'язку з тим, що зміни, внесені до правил дорожнього руху постановою Кабінету міністрів України № 1029 від 26.09. 2011 року, зачіпають інтереси і права громадян, вводять нові вимоги для юридичних фактів, що мали місце задовго до введення цих вимог (наприклад: велика кількість громадян вже були власниками мопедів, не припускаючи, що в майбутньому статус їх ТЗ змінять і у них з'являться нові обов'язки , пов'язані з додатковими витратами),
чи реєструвалася в МінЮсті Постанова Кабінету міністрів України № 1029 від 26.09.2011 та чи внесено до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів?
Прошу дати мені відповідь у встановлені законодавством строки письмово та електронною поштою.
Дата_______
Пiдпис_______